Patrimonio storico scientifico legato alla radioattività nel Museo de la Farmacia Hispana, di Carlos del Castillo Rodríguez

Historical scientific heritage linked to the radioactivity in the Museo de la Farmacia Hispana, by Carlos del Castillo Rodríguez

​Il “Museo de la Farmacia Hispana” situato all’interno della Facoltà di Farmacia dell'Università Complutense di Madrid (Spagna) è un riferimento nell’ambito del patrimonio storico farmaceutico. Nel presente articolo illustriamo diverso materiale scientifico che si trova nel menzionato museo, frutto di donazioni da parte di Dipartimenti universitari e dell'industria farmaceutica avente una relazione con la radioattività.

​The “Museo de la Farmacia Hispana” located in the Faculty of Pharmacy of the Complutense University of Madrid (Spain) is a reference in the field of historical pharmaceutical heritage. In this article we show different scientific material existing in the museum provided by donations from university departments and from the pharmaceutical industry with a relationship with radioactivity.