Francesco Nicola e l’attivazione del corso e del laboratorio di Tecnica Farmaceutica presso l’Università di Torino, di Pierangelo Lomagno

Francesco Nicola and the activation of the Course and Laboratory of Pharmaceutical Technique at the University of Turin, by Pierangelo Lomagno

L'autore descrive gli eventi che portarono all'istituzione del Corso e del Laboratorio di Tecnica farmaceutica, primo in Italia, presso la Scuola di Farmacia di Torino. Esamina inoltre la vita professionale di Francesco Nicola, che fu instancabile promotore di questa innovazione culturale.

​The author describes the events that led to the establishment of the Course and Laboratory of Pharmaceutical Technique, the first in Italy, at the Pharmacy School in Turin. It also examines the professional path of Francesco Nicola, who was a tireless promoter of this cultural innovation.