Turn on more accessible mode
Turn off more accessible mode
Sign In
Unifarco
Accesso area riservata
It looks like your browser does not have JavaScript enabled. Please turn on JavaScript and try again.
Home
Antica farmacia Unifarco
Antiche farmacie d'Italia
Rivista storia della farmacia
201104 Aprile 2011
201108 Agosto 2011
201112 Dicembre 2011
201204 Aprile 2012
201208 Agosto 2012
201212 Dicembre 2012
201304 Aprile 2013
201308 Agosto 2013
201312 Dicembre 2013
201404 Aprile 2014
201408 Agosto 2014
201412 Dicembre 2014
Aprile 2015
201508 Agosto 2015
201512 Dicembre 2015
Aprile 2016
Agosto 2016
Dicembre 2016
Aprile 2017
Agosto 2017
Dicembre 2017
Aprile 2018
Agosto 2018
Currently selected
Dicembre 2018
Aprile 2019
Agosto 2019
Dicembre 2019
Aprile 2020
Dicembre 2020
Aprile 2021
202112 Dicembre 2021
202204 Aprile 2022
202212 Dicembre 2022
202304 Aprile 2023
202312 Dicembre 2023
202404 Aprile 2024
Bibliografia
Biblioteca Virtuale
Contatti
Italiano
»
Rivista storia della farmacia
»
Agosto 2018
Acqua di mare e pubblicità, di Ferdinando Marinelli
Sea water and advertisement, by Ferdinando Marinelli
Una delle migliori forme di pubblicità per far conoscere i farmaci ai medici era quella di inviare regolarmente cartoline illustrate da vari luoghi del mondo. La campagna pubblicitaria più innovativa e articolata fu quella dei laboratori Biomarine.
Fu un tale successo che Biomarine decise di aprire un'agenzia pubblicitaria specializzata, la Publimer, a cui altre società farmaceutiche si rivolsero per l’organizzazione di campagne simili.
Le cartoline illustrate di questo tipo, conosciute come "Dear Doctor", sono state e sono tuttora collezionate da molti dilettanti appassionati.
One of the best forms of advertising to make medicines known to doctors was to send regular illustrated postcards from various places in the world. The most complex and complete one was that of the Biomarine laboratories.
It was so successful that Biomarine decided to open a specialized advertising agency, the Publimer, to which other Pharmaceutical companies turned to the organization of similar campaigns.
All this kind of illustrated postcards, called “Dear Doctor” has been, and still is, collected by many amateurs.
RivFarm_Ago_2018_Marinelli.pdf
Indietro