Dalla Bibliotheca Antiqua di Aboca Museum: un raro erbario sulle piante medicinali africane, di Duilio Contin

The Bibliotheca Antiqua Aboca Museum: a rare herbarium of African medicinal plants, by Duilio Contin

​Lo straordinario erbario “Flore d'Oware et de Bénin, en Afrique”, stampato a Parigi nel 1804, è frutto della passione del naturalista Ambroise Palisot de Beauvois per la flora delle regioni centrali africane. Il volume comprende 120 bellissime tavole ad acquerello, che riproducono le specie vegetali osservate dal botanico durante la sua permanenza nella colonia Oware. Una di esse, la Napoleonaea imperialis, fu dedicata a Napoleone Bonaparte.

​The extraordinary herbarium "Flore d’Oware et de Bénin, en Afrique", printed in Paris in 1804, is due to the naturalist Ambroise Palisot de Beauvois’s passion for the flora of the African central regions. The volume includes 120 beautiful watercolor plates, reproducing the botanical species observed by the botanist during his stay in the Oware colony. One of them, the Napoleonaea imperialis, was dedicated to Napoleon Bonaparte.